fredag 13. august 2010

Å ha hund fører faktisk til...

...at jeg (Julie) sitter her ferdigjogga og ferdigdusja i sofaen kl 08.30! Og jobben min starter ikke tidlig og tvinger meg opp. Alle som kjenner meg vet at jeg er tidenes B-menneske, men nå nærmer jeg meg farlig en A-menneskelivsstil og lurer på om det vil gi meg noen form for identitetskrise...
Den siste tiden har gått med til lesing, jobbing, tennisspilling, strandhenging og det å lære Luca til å ikke tygge på sokker eller tisse på vegg-til-vegg-teppet. Går heldigvis bra med tissinga nå, sokkene er derimot like populære...
I dag har vi forresten bodd i USA i ganske nøyaktig 1 år! Vi har opplevd og lært utrolig mye og hatt mange fantastiske stunder her. Vi kjenner også enda bedre nå hvor mye alle dere hjemme i Norge betyr for oss. Fant dette sitatet i ei bok vi har lest i sommer, og vi synes begge det beskriver situasjonen godt:

"You can kiss your family and friends good-bye and put miles between you, but at the same time you carry them with you in your heart, your mind, your stomach, because you do not just live in a world but a world lives in you" - Frederick Buechner.

Sitatet er forresten henta fra boka "The Shack" ("Skuret" på norsk) av Paul Young. Den anbefales på det sterkeste! Handler om Guds uendelige kjærlighet til oss, og hvordan den alltid er tilstede i en verden full av sorg og tragedier. Det er ikke et enkelt tema, og boka gir heller ikke en enkel og kjapp forklaring på det ondes problem. Vanskelig å forklare helt, bare les den hvis du er interessert!
Da går vi igang med resten av dagen og med år nr 2 i USA!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med hund, kjempesøt, blir spennende med år nr 2. Lykke til :)

    Håvard v

    SvarSlett
  2. Tusen takk Håvard! Håpe du og Linn-Helén har d fint, og e høre rykte om babysparking i magen!! Så utrolig koselig, gratulere såå masse=) Klem fra oss begge!

    SvarSlett
  3. Litt sent ute med å sjekke opp hunden, vi da, men kjeeeempesøøøøt! 1 år går fort..og om ikke så veldig lenge er dere et sted i Norge igjen...
    Tidlig oppe for å jogge, ja! Isabel skjønner ikke riktig hvorfor du gjør sånt, for det er et svik til alle B-mennesker.

    Må foressten nevne at vi tror New Zealand hadde vært noe for dere. Kjempefin natur, og massevis av turmuligheter rundt omkring. Er ikke dere litt sånn friluftsmennesker æ? Dessuten er det ingen farlige dyr her! Det eneste innfødte pattedyret er flaggermus! Ellers så har de importert litt rådyr og villsvin og sånn da...

    SvarSlett
  4. Heia Bella&Peter!
    Nei, jeg skjønner det ikke selv..det ER jo et svik! Mulig det går over når valpen blir stor.
    New Zealand høres utrolig kult ut!! Mulig vi må ta oss en tur dit ja:) Nyt turen videre!

    SvarSlett