mandag 26. oktober 2009

Halloween Horror.....


Oktober er Halloween-måned. Butikkene er fulle av spøkelser, skjeletter, gresskar og kostymer, husene pyntes med grøsslige pyntegjenstander, biler blir dekorert med blod og gørr, og vi henger oss på. When in America....... bare at vi kjører en light-versjon da. Kan ikke bli helt amerikansk heller.
Vi var på Halloweenfest i forrige uke hos Brooke, en av naboene. Jeg var Kleopatra og Eirik var Dracula. Vi spiste mye god mat, skjærte ut det vakre gresskaret ovenfor og koste oss.

For å få noen virkelige grøss stakk vi til Orlando og Universal Studios en dag.

De hadde noen vanvittige berg og dal-baner som anbefales!! For eksempel denne:

Men på kvelden ble det skummelt.. Da begynte Halloween Horror for voksne. Vi gikk i spøkelseshus og ute i gatene hadde de "scare zones" med masse røyk og folk med meget lugubre kostymer - der var alt fra folk i krigsuniform til folk som hadde blitt smittet av en kjøttetende sykdom til noen som minnet om orkene i Ringenes Herre. Det verste var allikevel motorsag-sonen.. Det var nesten ingen folk i den sonen da vi gikk der, og alle kastet seg over oss. Vi kom bort fra hverandre, og plutselig var jeg omringet av 4-5 maskerte menn som viftet motorsagene mot meg. Det ble skikkelig skummelt og jeg ropte at de skulle stoppe, noe som bare giret dem opp enda mer. Tilslutt sprang jeg for livet bort fra dem, hjertet banka superfort og jeg følte jeg hadde vært døden nær. Noe som såklart gikk over, så følte jeg meg bare litt dum og ble veldig imponert over opplegget.. Vi betalte for grøss, og fikk grøss.
Det er forresten skikkelig varmt her igjen. Høsten klarer ikke helt å bestemme seg for når den skal slå inn for fullt... men det er greit for oss. Lesing ved bassenget er ikke å forakte i slutten av oktober.
Igår var sjømannspresten fra Miami her og arrangerte vaffelkveld igjen. Han pleier å ta med seg norske varer, og vi kjøpte masse godis. Idag står Toro risengrynsgrøt på menyen. We like!!

1 kommentar:

  1. E litt skuffa over at Eirik aldri kan klare å kle se ut som noe anna enn dracula!
    E huska når vi bodde i trøndelag, e va indianerklolv og du va dracula.. gammelt

    SvarSlett