tirsdag 6. oktober 2009

En alligator i hagen er bedre enn ti i senga

Eirik er flinkis og sitter og leser flygreier.
Jeg sitter ved pulten med lille Pia ved føttene mine. Hun slikker meg på beina og lekebiter litt i stortåa.
Ei uke har gått. Det er rart å lese norske aviser som melder regn og snø, og her er det fortsatt sommer. Varmen har riktignok senka seg til et mer levelig nivå, og det er mye mindre fuktig. Oktober er en fin måned i The Sunshine State. Det går greit å sykle uten å bli gjennomvåt av svette nå, og det er interessant å se folks reaksjoner når jeg sykler til skolen. I Norge er det et helt vanlig fremkomstmiddel, her stirrer folk på meg og roper kommentarer som: "Yeah, that's the way to travel", "You go girl!", "Wow, that must be good for cardio, huh?", "nice bike" og "she just keeps on goin'"... Rare amerikanere.
Som om ikke det er nok at jeg faktisk SYKLER(!!!) iblant, så har jeg begynt på dansing og har dansa ikveld! Det er litt dans (jazz/hiphip/show) og endel styrkeøvelser, veldig uhøytidelig og veldig kjekt.
Jeg har også kommet igang med min karriere som frivillig lærer, og har hatt en time med "studenten min", Adila. Hun er ei supersøt dame fra Pakistan som jobber som luftfartsingeniør her. Hun har bodd her i mange år og snakker greit engelsk, men hun sliter med det skriftlige, grammatikken og vokabularet, som vi nå satser hardt på å forbedre. Det var så gøy å møte henne i går, for hun er kjempemotivert og legger virkelig sjela i det. Sånt gleder mitt språklærerhjerte!! Og det er kjempesmart for meg, for jeg må repetere alle reglene. Win-win-situation. Vi skal møtes 2 ganger i uka fremover, det blir bra.


Noen av naboene våre er hard-core grillere. Vi var 10 folk som grilla og bada hele lørdagskvelden, veldig koselig! Noen på vår alder, en baby, og noen pensjonister. Og Pia da, som for det meste lå litt redd under en stol... hun ble glad da hun fikk pølse da.
Gerardo fra Costa Rica introduserte jalapeñoburger til oss, vi introduserte grilla banan med sjokolade i til dem, STOR suksess;) Og vi gjentar suksessen neste lørdag.
Ang Pia, så ble ikke shelteret og dyrlegen enige om alderen hennes. Shelteret fastholder fortsatt at hun er 5mnd, mens dyrlegen først sa 1-2år, og nå sier at hun kan være yngre. Så tiden vil vise om hun blir labrador-stor eller forblir ganske lita! Hun blir litt tryggere for hver dag, og nå har hun lært seg å sitte og gi labb. Etter at hun fant ut at labben skaffer henne snacks, driver hun og peiver med den hele tiden... Men hun er fortsatt stille. Vi har hørt henne bjeffe én gang nå, det var et liite voff som hun gav fra seg i søvne... og hun liker å bli pakka inn i teppet sitt sammen med Oddvar. Søt?

Så det var stort sett det som har skjedd siden sist.... og ja, én ting til: vi har en alligator i hagen!!! På området der vi bor er det hage og en liten innsjø med fontene. Vi hørte rykte om at det var alligatorer der, og da jeg og Pia gikk morgentur i hagen så vi en stor, brun alligator som svømte i innsjøen! Folk tror den er ca 6 feet, noe som gjør den både større og tyngre enn meg... Det blir ingen dukkert der! (og nei mamma, vi skal ikke gå nær den heller..) KLEM til alle der hjemme!

2 kommentarer:

  1. Kooselig! :) Minus alligator da. D e saikoskummelt!!! Ikke ha døra åpen! :S Kanskje dokke kommer på TV forresten? Dei har jo sånne alligator-police eller ka d hete som kommer to the rescue. Har e sett på TV å da e d sant!
    Så smil til kameraet!!

    Klem fra Marte

    SvarSlett
  2. E leste forresten om en på vg som plutselig hadde en kvelerslange i dassen.. hilsen ingerid

    SvarSlett