mandag 19. oktober 2009

Uka vår i bilder!

Enda ei uke har gått, og mye har skjedd. Vi har igjen grilla og bada med naboene, det er noen flotte folk som bor her! Her er Eirik og Gerardo som koser seg i bassenget:)


Vi har jobba litt for å sosialisere Pia, vært i Dog Park og på Dog Beach. Det funker, for hun blir mindre redd for hver dag. Hjemme føler hun seg helt trygg nå, og logrer masse når vi kommer inn døra.. det er så koselig å ha hund! Men hun halter litt, så vi må få sjekka det.. Her er Pia i farta og raser rundt på stranda, noe som ble godt dokumentert av fotoJulie;)






I Florida er det sykt mange store og kule fugler, som denne:



Dog Beachen er ganske fin... da vi var der, var det faktisk noen som hadde strandbryllup der! Fin strand, men den er jo offentlig, så det var folk og hunder som sprang overalt.. De valgte sikkert plassen så de kunne ha med sin egen hund i seremonien. De er jo amerikanere, så det forundret oss ikke!

Der er et stort fyrtårn.. som ble lite på dette bildet...

...og man kan leie vannscooter og motorbåt:)

Vi koste oss:)

Så, her en dag fikk vi tidenes sjokk: det var KALDT ute!! Vi gikk ut døra og registrerte med stor undring at det faktisk var kaldere ute enn inne! Vi gikk kveldstur med Pia en kveld, og fant fram langbukser og jakker. Eirik tippa det var rundt 10 grader, jeg tippa ca 16, men det var hele 19 grader.. noe som plutselig var veldig kaldt!
Kaldt var det også igår da vi ble med noen naboer på en internasjonal festival i den katolske kirka deres. Men det var koselig. Folk hadde laget mat fra mange forskjellige land og det var musikk og danseopptredener. Disse folka var særlig søte, det var en gjeng med gamle amerikanere som svingte seg rundt med 60-tallskjoler, cowboystøvler og stiletthæler! Og de kunne danse!

Julie og koselige naboer.. og jeg fikk låne babyen deres som sovna i armene mine. Veldig praktisk, for hun var god og varm:)

Ellers har vi vært mye med Sine og David fra Bærum. Gøy å ha noen norske å henge med også!
Eirik klarte enda en flytest og kommer stadig nærmere sitt første pilotsertifikat=) Jeg har hatt mange oppgaver i det siste. Igår kveld satt jeg og strevde med ei vanskelig oppgave og var sulten, men orket ikke lage mat. Eirik hadde sovna, så jeg kunne ikke utnytte ham heller. Så fikk jeg plutselig en telefon fra en annen søt nabo som hadde laget masse suppe og sa jeg måtte komme bort med en stor bolle og hente. Hun pleide å lage enorme mengder av den suppa på denne tiden av året når det begynner å bli kaldt, og sa vi kom til å holde oss friske om vi spiste den. Og den var supergod, kylling og masssse grønnsaker, og siden hun er halvt Puertoricaner kunne hun å krydre den skikkelig også. Det var som suppe fra himmelen den kvelden, utrolig koselig.
Noe sier meg at nordmenn har mye å lære når det gjelder innvandrere. Når var den siste gangen du eller jeg laget suppe og inviterte våre nye landsmenn til å få liksom? Noe å tenke på? Det er en utfordring å dra fra alle kjente og kjære, og da gjør det utrolig godt å komme til et nytt land og oppdage at det finnes noen mennesker som vil ta imot deg, selv om de er godt etablerte og allerede har et nettverk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar