lørdag 5. september 2009

Skolering og sånt

Da skal Julie soloblogge litt her, og etter ønske fra Cathrine kommer bilde av min kjekke pilot-to-be ektemann i uniform! Seee så fin og fornøyd han er da:)
Han er klar for sin første solotur, men pga papirkluss må han vente litt til. Stakarn. Han er "litt gira".
Jeg fant ut at jeg savner studentmiljøet. Ikke studiene, for de har jeg absolutt med meg, men folka rundt. Savner å henge med Ragnhild og slarve med Line på Frederikke og kunne spise grøt med Camilla på SV og møte på Lars og Håvard og mange andre kjekke folk. Så jeg fant ut at selv om jeg har en master å ta på Blindern, skal jeg begynne på:
Det koster litt, men jeg tror det blir verdt det. Skal bare ta ett fag da. Blir spennende å oppleve college-kulturen her. Det er mange after-school-activities, tenkte jeg skulle prøve meg på Cheerleader-tryouts!
heh, nei.
Men spansk skal det bli! Det er mange spansktalende her, så det kan bli nyttig! Spanskboka er kjøpt og jeg er klar! På posen fra bokhandelen på campus står det: "Congratulations, you look smarter already!". Jeg tok det til meg. Og se så smart jeg ser ut med spanskboka mi! Jadda. Det kan hende jeg ikke er så smart allikevel og at det er dumt av meg å ta 40 studiepoeng nå når jeg bør være litt master-seriøs... Det vil vise seg.
Men nok skoleprat. Det er tross alt lørdag, og langhelg her pga Labor Day. Nå har jeg og Eirik plaska i bassenget og tatt jacuzzi til vi fikk rosinhud overalt. Og en gøy bassengaktivitet var å finne insekt som hadde falt ut i bassenget, hive dem opp og se hvor fort gekkoene kommer springende for å spise mat som bare falt i fanget deres. Meget fascinerende.
Da stakk Eirik for å kjøpe lørdagspizzaen vår. Så da sier jeg god helg til alle "der hjemme" (hvor nå enn det er...), god bursdag til Synnøve Os, og kos dere med bilda under. De ble tatt i går kveld, og det er bare utrolig flotte maleri på himmelen (nei, fargene er ikke redigert!). Det var som å være inni en pastellverden..som i seg selv er en grusom tanke, men det var gøy der og da! Vi fikk rødt hår begge to!

2 kommentarer:

  1. Ej velge å trykke "lik dette" på d fyrste bilde for d va et veldi fint nøkkelband å en kjekk kar i uniform =)
    kos dokke masse!
    Frå Helga :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hva koster det å ta et fag ? Drar bort med min kjære kommende pilot til høsten, og har lyst til å gjøre noe som er litt fornuftig der borte :)

    SvarSlett