søndag 25. april 2010

Fly, Tampa og Lifehouse.

Vi har vært på enda en roadtrip. En litt mindre denne gangen. I stedet for å kjøre nesten hele østkysten av USA, begrensa vi oss til Florida på tvers, til Tampa. Og vi dro i Rubens pålitelige familiebil med air condition.
Motivasjonen var konsert med Lifehouse i Tampa og Sun n Fun - et gigantisk flytreff/show. Julie, som vanligvis er nerden i vår lille familie på 2, måtte se seg slått av meg, Martin og Ruben denne dagen. Det var rett og slett ubegrenselig spennende å få lov til å klatre inn og tafse på samtlige knapper i et bredt utvalg av små og store fly.
Julie var som alltid en fantastisk fotograf å ha med seg på tur. Og selv om hun ikke syntes det var like spennende å trykke på alle knappene i flyene som jeg syntes, tok hun noen fantastiske bilder av det evigvarende flyshowet. Akrobatpilotene sluttet aldri å overraske oss med spenstige manøvrer.
Vi fikk blant annet for første gang i våre liv se helikopter som fløy opp-ned. For ikke å snakke om mange halsbrekkende flymanøvrer særdeles nær jordoverflaten. Det var noen ganger vi trodde det skulle gå virkelig galt... Julie stod klar med speilrefleksen for å knipse noen katastrofebilder som hun skulle selge til VG og betale studielånet mitt med, men nei, alt hun fikk var noen formasjonsflygebilder.
Hvorfor se framover?
Vi fikk også prøve det spennende konseptet nitrogen-is. Vi vet ikke helt hva som var greia med nitrogen-is, den smakte helt som all annen is. Men man kunne lage den kjempefort. Akkurat som soft-is. Det som allikevel appellerte veldig til oss var at isen var omgitt av kraner og røyk. Såg litt Petter Smart ut.
Julie har utvidet junkfood-repertoaret sitt. Ikke det at hun er så veldig hard på å spise junk-food, men nå har hun endelig fått prøve corn dog. Folka bak disken ble veldig overrasket da hun spurte hva en corn dog var og hva den var laget av. "Seriously, you haven't had a corn dog before??". Ja, det føltes ut som vi hadde levd i et hull under bakken siden vi ikke visste hva en corn dog var. Men det var kanskje like greit, for det var som pølse omgitt av smultringdeig.
Det var også et bredt utvalg av gamle klassikere på flyshowet.
Dagen før var vi på konsert med Lifehouse i Tampa. Det var ekstremt høy lyd, men bandet var flinke og særlig Julie storkoste seg.
Ellers har vi pådratt oss noen tennissskader i det siste. Julie fikk en strekk i kneet som førte til at hun halta rundt i Tampa og jeg forstrakk skuldra i dag. Det gjør vondt. Au.
Men vi fikk pakke i posten fra Kjersti med norsk sjokolade. Det hjelper.

1 kommentar:

  1. Ooooh...Nitrogenis!! Og Corn dog!! Gleder meg til USA ting...vi liker det..
    Og forresten så syns jeg du burde kjøpe deg en gitar, Julie! Man trenger en sånn for å lære seg å spille, vet du! Er veldig morsomt...og når vi kommer på besøk, så kan jeg trøste meg med din gitar, fordi jeg savner min her hjemme..
    Takk for kommentaren på bloggen vår også:)
    Snakkes!

    - Peter

    SvarSlett