onsdag 16. mars 2011

Takknemlig♥

OK, dette innlegget blir kanskje litt sukkersøtt. Kan ikke noe for det. Jeg er glad mens jeg skriver. Fordi:
Vi har mye å være takknemlig for! Noen ganger føler vi det mer enn andre. I det siste har vi blitt minnet på mye.
For det første har min kjære mormor fylt 86 år, og hun er så sprek og god. Mens jeg har bodd i Oslo, Mandal, Paris og her, så har hun alltid husket på meg og sendt mange brev. I går fikk vi enda et brev med gode tanker. Takk mormor!
I mangel på familie i umiddelbar nærhet har vi fått låne Rubens familie litt. Vi fikk møte foreldre, søstre og to av brødrene hans som var på besøk og tilbrakte noen fine dager med dem. Koselig gjeng!!
Eirik har sullet rundt og kjeda seg ei stund uten elever, men nå er han igang med to elever fra Sør-Korea og Sri-Lanka som han lærer å fly. Jippiii:) Og jeg kan, faktisk, melde om litt fremgang med masteren. Hohoi! Har søkt på lærerjobber i Norge, men foreløpig ikke fått noe svar. Skrik ut hvis du har en jobb til meg!
Vi bor altfor langt fra vennene våre i Norge også, men denne uka har vi helt uventet fått 2 pakker fulle med norskt snop og gode ord. Fikk blant annet disse søte ørepyntene fra Mari Bente...
...og jeg fikk dette fine, hjemmelaga kortet fra Ragnhild...
...mens Eirik fikk et kjøpekort virkelig tilpassa aldersgruppa og publikum fra Håvard...
Takk for den latteren Håvard;) ...eller var det egentlig en spøk? Har det blitt så mye kriging på Xbox at en litt mer følsom og blomstrete side trenger seg frem..?
Utrolig kjekt å få overraskelse i posten, vi digger dere!!
Så er vi takknemlige for at vi får besøk av Anja, Jens, Sofie og William om bare en måned:)
Til Anja&co, og dere som kommer i sommer, kan vi glede dere med at vi har funnet en nydelig plass å bade som vi skal ta dere med til:
En flott kilde midt i jungelen hvor det er laget til en nydelig park. Vannet er haifritt også, det er jo positivt!
Jeg og Luca har kost oss med Jessie og hunden hennes, Buddy. Luca og Buddy har en puppy love greie på gang. Umulig å si "Buddy" uten at hun spurter rundt og hyler fordi hun vil se ham...ntåå!
I helgen våknet vi til en herlig beskjed på himmelen:
Vet ikke om du klarer å lese det første ordet, det står i alle fall "JESUS LOVES U" med stor skrift. 
"For jeg er viss på at hverken død eller liv, 
hverken engler eller krefter,
hverken det som nå er, eller det som kommer,
eller noen makt,
hverken det som er i det høye eller i det dype,
eller noen annen skapning,
skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre." Rom 8:38-39
Takk for det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar