onsdag 30. mars 2011

Så sånn går nu dagan her borte!

De to siste ukene har det vært mye jobbing og skolearbeid på oss begge. Eirik har 4 flyelever, og har stort sett stått opp kl 6 hver morgen for å fly i det rolige morgenværet, før vinden kommer. Det medfører ofte at også jeg står opp kl 6 for å kjøre ham så jeg har bilen. Strider veldig mot min B-menneske-natur, men det er igrunn ganske fint å ta en joggetur med Luca mens sola står opp og det fortsatt er dugg på gresset! ...selv om jeg sovner med hodet i bøkene etterpå... veldig klar for å bli ferdig med skole nå!!
To av mine elever har tatt tester for å finne ut hvor mye de har forbedret seg siden vi startet undervisningsprogrammet vårt. De har begge gått fra å ligge rundt karakteren D til å være oppe på A og B! Utrolig gøy å få være med på noe sånt! ...selv om jeg misliker hele opplegget med karakter i barneskolen. Jeg kan snakke lenge om alt jeg misliker ved det amerikanske utdanningssystemet, som at bare de flinke elevene får lov til å spise sammen med lærerne, og at veldig mange må ta et skoleår om igjen fordi karakteren ikke var god nok. Tenk å bli stemplet som taper allerede i 8-års alderen! Hardt miljø!! 
Men nok om skole og jobb.
Vi har et kjøkkenhageprosjekt på gang! Har planta chili, vårløk, melon, potet, jordbær og agurk, og det spirer og gror!
Vi bedriver strandhenging the American way med Volvoen vår...
...med kjølebagen full av Mountain Dew og godsaker...
...helt OK!
Så har vi spist mye asiatisk i det siste. Bl.a feira bursdagen til fotogene Lars på japansk steakhouse...
...og vært på koreansk aften hos Soyun og JooHyoung med nydelig, hjemmelaga mat.
Jeg og Soyun planlegger å bli tennisproffer og pådrar oss endel gangsperre for tida.. utrolig bra jente!
Og Luca er like søt som alltid. Hun bjeffer fortsatt bare i søvne, men da bjeffer hun endel... lurer på hva hun drømmer her..
Ellers kan vi anbefale å se The Adjustment Bureau når den kommer på kino i Norge. Både søt og dyp og actionfylt! The next three days med Russel Crowe er også verdt å se!
Om ca 2 uker kommer Anja, Jens, Sofie og William! Jippiiiiii:) Håper dere liker Florida like mye som vi gjør!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar