torsdag 4. februar 2010

Kjære Håvard Vatnehol.....

....og andre blogglesere som måtte lure: vi er i live og har det bra og bor fortsatt i USA:) Men bloggen har tatt ei pause siden vi ikke er amerikafarare begge to for tida. Koselig at dere følger med!
Vi har hatt en lang og flott juleferie i Norge. Overgangen fra 27grader i Daytona Beach til -15grader i Oslo var tøff. Men vi ble fort varme (i alle fall inni oss, om ikke uttapå..) av å se gode venner og familie igjen!
Vi har sett snøen (og FY så MYE det var av den!!), spist brunost og Grandis og herlig julebakst, gått på ski (ekstra gøy med trekkhund!), kost oss masse med familie og truffet mange gode venner. Det gjorde godt! Særlig fint var det å se Sofie og William som vi er onkel og tante til. Sofie sang i kirka på julaften, og Eirik inspirerte lille William på 3 år til å peke på presten og rope: "Han mannen har på se KJOLE!!". Herlig!
Eirik er tilbake på skolen i USA og flyr rundtomkring, mens jeg ble igjen i Norge for å få med meg noen forelesninger på Blindern. Jeg skal begynne skrivingen på masteroppgava mi og trenger "litt" hjelp med det... har aldri skrevet master før, og det typiske er at jeg ikke velger et tema jeg kan mye om fra før så jeg er sikker på et godt resultat, men jeg velger utradisjonelt så jeg ikke skal kjede meg... Det gjenstår å se om det blir så lurt karaktermessig, men jeg gleder meg til å lære masse nytt!
Temaet mitt er: Interkulturell kompetanse i det amerikanske forsvaret. Hvordan forberedes soldatene på utenlandsoppdrag som OEF i Afghanistan med tanke på afghansk kultur, språk og religion?
Har dere troa? Jeg er veldig spent... hvis noen har kontakter i det amerikanske forsvaret så kast dem på meg!!
Jeg blir i Norge ca ei uke til, så stikker jeg også over dammen igjen. Til det landet som for tida er "hjemme"! Her er noen bilder fra den siste måneden "hjemme" i Norge (ja, vi er litt forvirra!):
 

1 kommentar:

  1. Litt seint å kommentere, men JAAAA, eg har veldig trua på deg, Julie!

    SvarSlett