onsdag 9. februar 2011

St. Petersburg!

I helga var jeg og Eirik på feiretur til St. Petersburg. Nei, vi dro ikke på helgetur til Russland, Florida har såklart sin egen St. Petersburg (de har også en egen Napoli, Hollywood, Beverly Hills, Panama City og Oslo, for å nevne noen..). Vi skulle feire bursdagen min og det faktum at Eirik besto sin siste eksamen ever på Phoenix East Aviation. Han er nå helt klar til å jobbe som flyinstruktør og venter bare på å få elever! Flinkis!!
Vi drakk mye Chai Latte på Starbucks, som kan anbefales for alle som ikke liker kaffe, men er litt lei av kakao...
...og vi var i Sunken Gardens, en botanisk hage med pelikaner og andre sære dyr...
...og siden det var bursdagen min, var Eirik sykt tålmodig når jeg ville ta macrobilder... botaniske hager er jo macromekka!
Poserte villig gjorde han også...
Vi var ute i Tampa på kvelden og så Sanctum på Imax kinoen. Laber story, men spennende og klaustrofobisk film. Tampa er en fin by å rusle i! ...og det kan man ikke si om mange amerikanske byer, man må jo stort sett kjøre rundt!
På søndag var vi ute på brygga i St. Petersburg.
Her var det MANGE pelikaner som pleier å henge for å rappe mat fra fiskere og turister!
Og jeg ble ca 4 år gammel igjen og STORkoste meg med å mate dem;)
Morsomt syn der oppe fra!
Visste du at pelikaner kan svelge ei heil due? Søk på Youtube hvis du vil se en makaber video...
Bra feiretur!
Gode grunner til å ha bursdag i februar:
1) Man kan ønske seg det som sto på julegaveønskelista si som man ikke fikk
2) Det er ingen kule helligdager i februar, så en bursdag spriter opp litt
3) Det er mange andre som har bursdag da, så man kan slå sammen moroa = mer moro!
Da vi kom hjem hadde Chakrit bursdag, og vi fikk supergod bursdagskake fra Ruben og Lars Eivind.
...og Luca klarte å sjarmere Lars til å få et stykke hun også. Ny bestevenn der ja!
Notat til Lars Eivind Lervåg: nei, vi har ikke funnet en Lars Eivind-erstatning, det går ikke. Bare et Lars-Eivind supplement! Dere burde møtes og spille spill forresten...
Såååå ble jeg sylta forkjøla med feber. Eirik halvveis pleier, halvveis mobber meg tilbake til kreftene, og nå er det Toro lasagne på menyen. Skal klare å nyte den til tross for at jeg snørrer som en tulling.

3 kommentarer:

  1. Den kaka så GOD ut!! Flotte pelikanbilder!

    SvarSlett
  2. Huff, begynte å lure på om ej hadde vært i USA men glømt heile greia.. Det hadde vært sært.

    Morsomt med en Lars-Eivind som ikkje e mej! :) (No heite jo ej Lars Eivind, så der e jo en viss forskjell.. ;) )

    LEL

    SvarSlett
  3. Takk anonym person:)
    Lars Eivind, sorry at e besudla navnet ditt med en bindestrek der oppe! Skjedde så fort at e ikke ante ka e gjor, seriøst. For å oppklare så hete dåkke begge Lars Eivind med mellomrom, ingen bindestrek. Orsak.
    Vi savna d!

    SvarSlett