søndag 13. desember 2009

Up, up and awaaay!!

Endelig ble det tid til en ordentlig Julie&Eirik-flytur! Det var utrolig gøy, og herlig flyvær med akkurat passe vind og skyer til at turbulensen og spenningen var helt perfekt.
Og her er turen vår i bilder gjennom Julies uerfarne flyøyne:

Får litt Top Gun-feeling av den karen her. Det var ikke akkurat et jagerfly vi skulle opp i, men allikevel...

Den lille Cessnaen vi fløy med

Fint lite fly med 60-talls-look.

Snaaart ut på tur! Eirik klargjorde og sikkerhetssjekka flyet, co-pilot Julie dokumenterte. Like viktig jobb begge deler. Åh, som vi utfyller hverandre;)

Instrumenter som jeg ikke har tenkt å forstå, men som Eirik forstår.

Privatpiloten min.

Så letta vi! Her er Nascar-bana like ved flyplassen.

Syk opplevelse å være bare oss to i et pittelite fly langt oppi himmelen!!

Flat Florida-natur.

Vi leika rundt oppe i skyene. Kjempegøy!!

Dette var en veldig kvalmende sving, eller "steep turn". Det ble med én sånn.

Vi kosa oss!

Florida består stort sett av dette: sjø og sump.

Litt av Daytona Beach.

Ukreative kvartalsløsninger.

Jeg fløy!! Ja, jeg har faktisk flydd et fly helt selv! ..vi trenger ikke fokusere mye på at Eirik satt ved siden av.

Mer Daytona Beach

Etter en smuud landing var vi nede. Her er jeg, glad og levende! Og letta over at lettspydde meg holdt på mageinnholdet! Ble faktisk ikke kvalm! Litt uggen i den krappe svingen bare...

Viktig å posere litt foran flyet.

FLINKE EIRIKEN MIN!

"Og alle var enige i at det hadde vært en flott tur"...
Jada, vi lever på kanten! Og av andre actionfylte ting vi har opplevd i det siste, kan vi nevne at vi ble stoppet av politiet en kveld. Politibilen fulgte etter oss med blendende lys, stoppet, og ut spratt ei lita politidame på ca 50kg som lata som hun var 90kg og veldig barsk, med lommelykt i den ene hånda og den andre godt plassert på pistolen. Eirik, som er en erfaren titter av reality-serien "Cops", passet på å holde hendene godt synlig på rattet så hun ikke skulle få grunn til å bruke den. Hun spurte etter licence and registration, brukte en eeevighet på å sjekke alle papirer, og gav oss tilslutt en skriftlig advarsel på grunn av en "improper right turn"... vi hadde skiftet felt til høyre litt for fort! Ingen stor criminal offense vil vi si, så grunnen var vel heller at hun så den gamle, suspekte Lincolnen vår i et dårlig strøk og ville sjekke om vi var drugdealers.
Fint at politiet gjør jobben sin, men det var litt mye drama for en "improper right turn", så med én gang vi hadde kommet langt nok til at hun ikke hørte oss, ble det braklatter av hele situasjonen! (Cops-titter Eirik har også lært at man ikke skal le når politiet hører det). (Street knowledge på høyt nivå!).

2 kommentarer:

  1. Ja, tenk for då kunne heile situasjonen blitt omgjort til ein episode av Cops.
    "These two tried to run away from the police!
    Bad choice, the officer on the scene acted decisively and put a bullet in each improper-right-turning-scumbag-criminal. Thanks to the actions of this brave policeofficer the streets are safe!"

    SvarSlett
  2. Åhhhh, eg seier det igjen, denne bloggen er fantastisk underholdning. TAKK for at eg får ta del i litt av livet over there :-) Og takk for herlige skildringar. Ojojoj, eg har lyst å besøke!!! Hehe, får ta det opp med min kommende mann :-)

    SvarSlett